Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(26)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(1)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(3)
Baczała Ditta
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Bełczyński Jacek (1963-)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963-)
(1)
Delaney Tara
(1)
Elsässer Urban
(1)
Harmonia Universalis
(1)
Jodzis Daria
(1)
Jundziłł Elżbieta
(1)
Kalka Dorota
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Niesłuchowski Wiesław
(1)
Orlikowska Aleksandra
(1)
Panknin Harald
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Platt Geoff (1955- )
(1)
Resch Franz
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schulte-Markwort Michael
(1)
Sher Barbara
(1)
Stegemann Thomas (1972- )
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina (1937-)
(1)
Zielińska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Studenci
(5)
Nauczyciele
(4)
Logopedzi
(3)
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Logopedia
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Dziecko autystyczne
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Wychowanie
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Korekcja mowy
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Terapia zabawą
(2)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Interwencja wczesna (nauczanie)
(1)
Język dziecka
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kręgosłup
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopaci
(1)
Psychopatologia
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Stopa płaska
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zabawy i zabawki
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(1)
Zaburzenia wysławiania się
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Ćwiczenia fizyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2007.
Specjaliści coraz częściej diagnozują - szczególnie u dzieci - zespół Aspergera, który jest traktowany jako samodzielny, stały zbiór powtarzających się symptomów - niezależny od autyzmu. Jakie to symptomy? Przede wszystkim: ograniczona empatia; naiwny, niewłaściwy w danej sytuacji, jednostronny typ interakcji; pedantyczna, repetytywna mowa; uboga komunikacja niewerbalna; głębokie zaabsorbowanie pewnymi tematami; niezdarna i nieprawidłowo skoordynowana motoryka i dziwaczna postura. W swojej książce Tony Attwood tłumaczy rodzicom i specjalistom, jak rozpoznać zespół Aspergera. Prezentuje opis i analizę nietypowych charakterystyk i praktycznych strategii korekcyjnych wykorzystując przy tym cytaty z wypowiedzi ludzi z tym zespołem. Wszystko to czyni w jasny i przystępny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwencji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Łogopedia XXI Wieku)
Nazwa autora na s. 11.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
„Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju” to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju" to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje logopedię w ujęciu interdyscyplinarnym, a dokładnie ľ związki tej dziedziny wiedzy z naukami medycznymi. Terapeuci mowy, chcąc sprostać kolejnym wyzwaniom, powinni zdobywać nowe umiejętności i poszerzać wiedzę. Niniejsza publikacja to propozycja dla tych, których interesują medyczne aspekty logopedii..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
"Polecana książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. Jest interesująca i pożyteczna, przyda się zarówno do studiowania tych zagadnień, jak i w pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: - Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? - Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? - Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? - Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W książce przedstawiono związek między zaburzeniami integracji sensorycznej i zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Autorka przedstawia istotę procesów SI, charakteryzuje dysfunkcje w tym obszarze oraz opisuje zaburzenia często mylone z zaburzeniami integracji sensorycznej, opierając się nie tylko na literaturze przedmiotu, ale także na badaniach własnych. Zaprezentowana wiedza pomoże zrozumieć funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami językowymi i SI oraz może okazać się pomocna przy konstruowaniu programów stymulujących rozwój najmłodszych. Publikacja przeznaczona jest dla logopedów i terapeutów integracji sensorycznej, ale może okazać się ciekawą lekturą także dla psychologów, pedagogów, lekarzy pediatrów i rodziców dzieci z zaburzeniami mowy i języka oraz zaburzeniami SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku. W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neurolingwistyczne programowanie może wpłynąć pozytywnie na efektywność terapii logopedycznej i profesjonalizm logopedów. Autorzy książki Harald Panknin (coach i logopeda) oraz Urban Elsässer (psycholog, psychoterapeuta, muzykoterapeuta, logopeda) przedstawiają proste narzędzia NLP pomocne w codziennej pracy z pacjentem, ilustrując ich stosowanie opisami przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychopaci to ludzie, których można spotkać w każdej kulturze, rasie, społeczeństwie i środowisku. Każdy z nas zapewne słyszał kiedyś albo też natknął się na kogoś takiego, może nawet pozwolił, aby taka osoba nim manipulowała i oszukiwała, a później musiał sobie radzić z doznanymi szkodami, zarówno psychicznymi, fizycznymi, jak i materialnymi. (fragment książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ciągu ostatniego stulecia u niektórych dzieci obserwuje się utratę umiejętności ruchowych. Dzieci te mogą wpadać na meble, mieć trudności z pisaniem i rysowaniem, a także szybko zyskiwać łatkę niezdarnych czy nawet niegrzecznych. Prosty program ćwiczeń, opracowany przez Goeffa Platta, pomaga dzieciom z dyspraksją przezwyciężyć trudności związane z planowaniem ruchu i w pełni cieszyć się aktywnością fizyczną. Ćwiczenia nie wymagają specjalistycznego sprzętu (można je wykonywać zarówno w sali gimnastycznej, jak i w ogrodzie, w parku lub na polu), stanowią dla dziecka świetną zabawę, a jednocześnie są na tyle łatwe, że może poprowadzić je każdy rodzic lub nauczyciel. Książka zawiera też praktyczne wskazówki organizacyjne oraz wprowadzenie teoretyczne, wyjaśniające, czym jest dyspraksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej